Vanliga frågor

Nedan är en lista över vanliga frågor om reparationsenheterna.

Generella Frågor

Vilka typer av mobiltelefoner reparerar du?

Vi reparerar all mobiltelefoner som finns tillgänglig på marknaden, inklusive Apple, HTC, Samsung, Motorola, Blackberry, Nokia och Huawei mobiltelefoner.

Jag försökte reparera min mobil själv, kan jag fortfarande ta in den för reparation eller diagnostik?

Ja, inget problem, gå in i affären och ta med enheten, eller skicka den till oss.

Jag har flera problem med mina mobiltelefoner, kan jag få en överenskommelse om flera reparationer?

Ja du kan, ring oss och beskriv ditt problem och vi kommer att se vad vi kan göra för dig.

Mail-in Reparation Frågor

Kan jag skicka någon enhet till reparation?

Du kan skicka allt som är listat på vår sida. Om du har några frågor eller om din enhet inte är listad, vänligen ring och våra tekniker hjälper dig.

Vad ska jag inkludera när jag skickar min enhet till dig?

Vi behöver bara din enhet, inte med tillbehör, originalförpackningen eftersom det bara kommer att öka fraktkostnaden. Annan information vi behöver kommer att tillhandahållas från inlämningsformuläret.

Måste jag inkludera mitt lösenord med min mobiltelefon?

Det är rekommenderat. Vi behöver lösenordet för att testa telefonen efter reparationen. Om du inte vill ge ditt lösenord, kommer vissa telefonfunktioner inte att testas, t.ex. vår kamera, Wi-Fi och Bluetooth, och kan därför inte verifieras av oss för att fungera.

Behöver du mitt SIM-kort?

Nej, vi behöver inte ditt SIM-kort men utan det kan vi inte testa din enhet fullt ut.

Flytande Skada Service

Vad ska jag göra om min enhet faller i vatten eller annan vätska?

Slå inte på enheten. Det är bäst om du tar det nästa dag eller till och med samma dag, eftersom vi får bättre chans att reparera det. Naturligtvis om du inte kan göra det till en av våra platser, försök att torka ut det, ta sedan in eller skicka din enhet till en av våra platser.

Min enhet var vattenskadad och nu verkar allt fungera bra förutom en funktion, behöver jag fortfarande den fulla vattenskadorna?

Det enklaste svaret på den frågan är att bara ringa oss på en av våra platser så våra tekniker kan diagnostisera problemet.

Hur lång tid tar reparationer av vattenskador att slutföra?

Reparationer av vattenskador tar i allmänhet mellan 24 och 72 timmar att slutföra beroende på skadorna. Denna uppskattning kan emellertid variera beroende på omfattningen av skadorna på logikkortet och andra komponenter.

Glas & Skärm Byte Service

Efter att ha släppt min telefon har det blivit oansvarigt att röra, reparerar glasreparationen problemet?

Ja, eventuell icke-responsivitet som din telefon lider på grund av en droppe kommer att åtgärdas med glas- och digitaliseringsreparationen, eftersom digitaliseraren som ersätts är den del som är ansvarig för all beröringsfunktion. Kolla in vår glasbytesartikel för att lära dig mer om brutet glas och reparationsprocessen.

Hur vet jag om jag behöver LCD-reparation eller inte?

Om den faktiska skärmen på telefonen blöder, vitt eller har några döda pixlar så behöver du välja LCD & Glas-alternativet eftersom LCD-skärmen har lidit irreversibel skada. Fortfarande inte säkert? Skicka en bild av telefonens nuvarande tillstånd medan den är påslagen till info@mrsibil.se och vi gör vårt bästa för att diagnostisera det.

Glaset på min iPhone är helt splittrat och chippar av, är glasbytesservice allt jag behöver?

Ja, glasutbytestjänsten kommer att ersätta hela glasytan, så omfattningen av skadorna på föregående glas spelar ingen roll.

Om du inte hittar svaret du letar efter, tveka inte att klicka

Kontakta Oss